Waarom geeft jullie klantenservice geen namen van cursisten aan mij door?

Als je onze klantenservice belt dan weten wij niet meteen of je wel echt bent wie je zegt te zijn. Dat controleren we, maar ook dan mogen we niet meer informatie doorgeven dan strikt noodzakelijk. We geven sowieso nooit zomaar persoonsgegevens door aan iemand die belt.

Tip: maak je samen met je cursisten de accounts aan voor hun ELO? Zorg dan dat ergens duidelijk te zien is wat de naam is van jullie taalschool. Op die manier weet de klantenservice van KleurRijker meteen wie de verwerkingsverantwoordelijke is voor die gegevens, waardoor bij (inlog)problemen de dienstverlening soepeler en sneller verloopt.

De beller dient te bewijzen daadwerkelijk een docent van een taalschool te zijn die zakelijke klant is van KleurRijker. Alleen de registratiecode van een ELO-account is daarbij niet genoeg. Als docent zou je de naam van je cursisten moeten kennen. Soms kunnen we de juiste cursist ook terugvinden aan de hand van je docentencode.

Iemand die wel een registratiecode heeft, maar de naam van de bijbehorende student niet kent, beschouwen wij als onbevoegd persoon (geen verwerkingsverantwoordelijke en geen betrokkene). Je kunt dan alleen nog aantonen dat je wel verwerkingsverantwoordelijke bent door een aankoopbewijs van het boek op naam van de taalschool of ander overtuigend tegenbewijs te presenteren.

Als geverifieerd docent van een taalschool ben je een vertegenwoordiger van de verwerkingsverantwoordelijke. KleurRijker beschouwt instructies van docenten als bevoegd gegeven opdrachten aan ons als verwerker. Als docent kun je dan elke opdracht naar wens geven met betrekking tot persoonsgegevens, binnen de grenzen van de wet.

Ga naar alle informatie over:

AVG & privacyDocenten

Is dit niet het antwoord dat u zoekt? Zoek verder:

Dit zijn de zoekresultaten: