Sommige gebruikers hebben er last van dat ze steeds opnieuw moeten inloggen, of een foutmelding krijgen die alleen verdwijnt als ze opnieuw inloggen. De foutmelding bevat meestal de termen “firebirdsql”, “Exception” of de zin “violation of PRIMARY or UNIQUE KEY”.

Deze problemen kunnen meerdere oorzaken hebben, die u één voor één kunt proberen uit te sluiten:

  • Na 30 minuten inactiviteit wordt de gebruiker automatisch uitgelogd door de server.
  • De e-learning openen in meerdere tabbladen of vensters kan problemen opleveren met de verbinding. Het beste is om één tabblad te gebruiken per ingelogde sessie.
  • Oude cookies, opgeslagen wachtwoorden en de browse-historie kunnen problemen opleveren met de verbinding. We raden aan de browser periodiek helemaal op te schonen.
  • Als een gebruiker een bookmark (ook wel favorieten of bladwijzer geheten) gebruikt om de e-learning te openen dan kan dat tot problemen leiden met de verbinding. Het beste is dus alleen rechtstreeks naar de e-learning te gaan (of via elo.kleurrijker.nl).
  • Sommige bedrijfsnetwerken gebruiken een firewall die om veiligheidsredenen automatisch ingelogde sessies beëindigt na een bepaalde periode van inactiviteit.